תצפית כוכבים במדבר וים של פעילויות לילדים מחכות לכם בפסטיבל נוקדים עם כוכבים, פסטיבל המטאורים המבוקש של כפר הנוקדים שחוזר בפעם השמינית  מהלך החופש הגדול בארבעת סופי השבוע הראשונים של אוגוסט.

עזבו אותכם מרוקדים עם כוכבים… בחופש הגדול רוקדים עם כוכבים אמיתיים במדבר ויכולים לראות מטר של מטאורים וכוכבים נופלים ולהשתתף בהמון פעילויות בנווה המדבר המיוחד של כפר הנוקדים.

תצפית כוכבים במדבר? פסטיבל הכוכבים בכפר הנוקדים

הפסטיבל מציע חוויה מדברית לכל המשפחה הכוללת הדרכות כוכבים של חברת מטאור, סיורים בעקבות חיות המדבר בלילה ועוד טיולים ואטרקציות באזור כפר הנוקדים.

במתחם הפסטיבל תהנו משוק שקיעה ססגוני, דוכני אוכל ושוק יוצרים מקומיים, מתחם מים מרענן ודוכני יצירה לילדים, מופעי מוזיקה, מסיבה עם די ג'יי מקפיץ, פינת חי  והאכלת וגמלים ועוד.

תצפית כוכבים במדבר יהודה
תצפית כוכבים במדבר יהודה | צילום: אסתי להט

תצפית ליל המטאורים

לקראת ליל המטאורים ששיאו מידי שנה סביב אמצע חודש אוגוסט, מקיים כפר הנוקדים זו הפעם השמינית את פסטיבל נוקדים עם כוכבים. פסטיבל נוקדים כוכבים הוא פסטיבל מדברי וחווייתי לכל המשפחה המתקיים במרחבי כפר נוקדים, בו השמיים נקיים ורחבים ובזכות כך ניתן לראות גשם של מטאורים עם זיהום אור מינימלי.

פסטיבל נוקדים עם כוכבים יתקיים במשך ארבעה סופי השבוע הראשונים של חודש אוגוסט שכוללים: הדרכות מסע בין כוכבים של חברת מטאור, סיורים בעקבות חיות הלילה, דוכני יצירה ושוק יוצרים מקומיים, שוק שקיעה ססגוני ודוכני אוכל.

תמונה של גמל, פסטיבל כוכבים נופלים, כפר נוקדים
הרבה יותר מעבר לתצפית כוכבים: סדנאות לילדים וסיורים, מפגשים עם בעלי חיים בכפר הנוקדים | צילום: אסתי להט

אטרקציות לילדים ומתחם מים משודרג

לילדים מחכה גם מתחם המים המשודרג נוקדים ומתרעננים, מופעי מוזיקה ומסיבות עם די ג'יי שיקפיץ את האווירה עם מוזיקה טובה להשלמת אווירת הפסטיבל המדברי.

פסטיבל נוקדים עם כוכבים מתחיל אחר הצהריים עם מוזיקת צ'יל-אאוט בכיכר הכפר, בהמשך יתקיימו דוכני יצירה (בתשלום נוסף), פינת חי וגמלים, שוק שקיעה ססגוני עם דוכני אוכל טעימים, שוק יוצרים מקומיים (בתשלום).

מתחם המים של הכפר נוקדים ומתרעננים עבר שדרוג איכותי ובו נדנדות ומשחקי כדור, מוזיקה טובה, מתזים, מערפלים, שכשוכית קטנה ומפל מים לאווירה הצוננת, פינות זולה מאווררות, אווירת צ'יל ועוד המון הפתעות כייפיות המחכות לבאי הפסטיבל.

לפני שקיעת החמה כשהמדבר נצבע בכתום יתקיים מופע מוזיקה של ההרכב מילה טובה ולאחר מכן מסיבת די ג'יי מקפיצה ומרקידה לכל המשפחה. עם החשיכה יוצאים המבקרים לתצפית כוכבים במדבר סדנאות הכוכבים והכרת השמיים: סדנת הכרות עם שמי הלילה בהובלת חברת מטאור, בה למדים המטיילים על הכוכבים, הירח, מטר המטאורים של חודש אוגוסט וגרמי שמיים נוספים.

סיור עקרבים זוהרים
סיור עקרבים זוהרים | צילום מרחוק :-): אסתי להט

בהמשך יתקיים סיור לילי מודרך קצר לגילוי קסם המדבר ובו מתחקים המשתתפים אחרי חיות לילה מקומיות וסודות המדבר.

במקביל במתחם הצפייה יפתח מתחם טלסקופים קטן לסקירת גרמי השמיים המיוחדים שנלמדו בסדנה (חשוב לציין כי לא רואים מטאורים בטלסקופ).

בשיא הלילה, במקום הסמוך לכפר, מחכה למבקרים מתחם מיוחד לצפייה במטר המטאורים (הפרסאידים אם נהיה קטנוניים) שישטוף את שמי המדבר. זה הזמן להשתרע מול השמיים לבקש אין ספור משאלות ולהתכסות בשמי הקטיפה המדבריים.

אורחים הלנים בערד או באזור מוזמנים לרכוש כרטיסי כניסה לפעילויות מטר מטאורים – מחיר כרטיס לפעילות בלבד (לא כולל לינה): 70 ש"ח

תכירו את כפר הנוקדים

דמיינו נווה מדבר שמבצבצים ממנו עצי דקל כמו שרואים במדבריות של הסהרה רק ממש פה קרוב, בבקעה שבין ערד למצדה. הכפר מציע מגוון אפשרויות לינה כמו חדרי אירוח מדבריים, סוכות מעוצבות, אוהלים וחאנים רחבי ידיים, מתחם קמםינג ואפילו צימרבאס. בחודשי הקיץ, מציע כפר הנוקדים חוויה לילית מדברית לכל המשפחה באקלים של אוויר צלול ויבש ביום, וצונן בלילות ומטר המטאורים בשמי הכפר הוא מהמרהיבים שיש.

נוקדים עם כוכבים 2024

איפה? כפר נוקדים

מתי? בשלושת סופי השבוע הראשונים של אוגוסט (בין ה-1 ועד ה-24 באוגוסט)

 

להזמנת לינה בפסטיבל בכפר הנוקדים:

סופ"ש ראשון: ה-1-3 באוגוסט…

סופ"ש של ה-8-10 באוגוסט…

סופ"ש של ה-15-17 באוגוסט…

סופ"ש של ה-22-24 באוגוסט…