פסטיבל נוודי המדבר בכפר הנוקדים מזמין לחוויה של תרבות בדואית מימי קדם ופעילויות לכל המשפחה עם הופעות וקולינריה מקומית, סדנאות יצירה לילדים ובישולים, סיורים מודרכים ומרוץ גמלים ופעילויות נוספות בנווה המדבר.

נווה המדבר של כפר הנוקדים ליד ערד מקיים שלל פסטיבלים לאורך השנה עם פעילויות והופעות למגוון קהלים וגילאים. בחול המועד סוכות הקרוב יתקיים בכפר פסטיבל מיוחד שנקרא פסטיבל נוודי המדבר המשלב בין קסמו של המדבר בעונה הכי יפה של המדבר לבין המסורת הבדואית האותנטית.כשהמדבר והמסורת הבדואית נפגשים. קחו לעצמם קצת זמן מדבר.

פסטיבל נוודי המדבר

הפסטיבל מיועד לכל המשפחה ולכל הגילאים ויתקיימו בו הופעות, הכרות עם התרבות בדואית, קולינריה משובחת, סדנאות יצירה ובישול כדוגמת סדנה להכנת מקלובה ועלי גפן ממולאים או סדנת רקמה בדואית, מרוץ גמלים בדואי, סיורים מודרכים, מתחם מים ועוד. בנוסף לזמן האיכות המשפחתי, המבקרים בפסטיבל יוכלו להנות מסיורים מודרכים והכרות עם עולם המדבר, שלל פינוקים וניחוחות מהמסורת הבדואית כגון קפה ותה בדואי, סדנאות אוכל בהן לומדים להכין מטעמים בדואים מסורתיים, סדנאות ריקוד ללימוד צעדים מסורתיים ומוזיקה טובה שתלווה ברקע את כל האירועים.

בבמה המרכזית של הפסטיבל יתקיימו מופעי תיאטרון בדואי ומספרי סיפורים אשר יספרו לקהל המבקרים את סיפוריהם המסתוריים של אנשי המדבר כאשר גולת הכותרת של הפסטיבל הינו קיומו של מרוץ גמלים אמיתי שיתקיים מידי יום.

להזמנת לינה בכפר נוקדים (כולל כניסה לפסטיבל ולכל הפעילויות) לחצו כאן…

כפר נוקדים פסטיבל הכוכבים, תצפית כוכבים במדבר

אירועים מרכזיים בפסטיבל הנוודים:

סיורים מודרכים לשיג הבדואי

סיור שטח בישוב בדואי סמוך – יציאה מהכפר לסיור בישוב לא מוכר, אירוח שיג של משפחה בדואית.
משך הסיור 3 שעות. יש להגיע עם נעליים נוחות, מים וכובע. שימו לב הסיור אינו מונגש לעגלות תינוק / כסאות גלגלים

מתי? בימים שני עד רביעי בשעות 9:00, 15:30 | חמישי בשעה 9:00 בלבד

מרוצי גמלים

בואו לעודד את הגמל שלכם – מרוצי הגמלים הראשונים בנגב מזה זמן רב יתקיימו לעיני קהל המבקרים בפסטיבל.

מתי? בימים שני עד רביעי בשעה 15:00

החתונה הבדואית

שחזור על במה של כל שלבי החתונה הבדואית האותנטית ובהשתתפות הקהל
מתי? בימים שני עד חמישי בשעה 10:00

סדנאות בישול בדואי אותנטי

הצטרפו לבשלנים בדואים ותיקים לסדנת גלגול עלי גפן בשעות הבוקר ובישול מקלובה בשעות אחה"צ.

מתי? בימים ראשון עד חמישי

סדנאות התיאטרון הבדואי הראשון – אלמהבש

במה עוסק התיאטרון הבדואי הראשון? עלי אבו גאנם, משחקני התיאטרון של רהט, מנחה סדנאות משחק לכל המשפחה באווירה בדואית.

מתי? בימים ראשון עד רביעי

 

רוקדים את המדבר

מדי ערב יתקיימו בפסטיבל שיעור ריקוד, בו נלמד את ריקודי הדבקה והדאחייה המסורתיים, ונצא למסיבה ישראלית אופטימית עם דיג'יי דקל, לצד נגן סומסומיה שינגן לייב.

מתי? בימים ראשון עד רביעי

הפסטיבל מתקיים בשיתוף קסם המדבר והקהילה הבדואית בנגב, מיזם התיירות הבדואית של משרד החקלאות ואשכול נגב מערבי, המעודד את התיירות הבדואית בנגב. המיזם מציע חוויה עשירה שנפרסת על פני המרחבים של היישובים הבדואיים, תיירות מדבר המשלבת טעמים וצבעים המייצגים את תרבות אנשי המדבר.

טיולים באזור כפר נוקדים וערד

אם כבר הגעתם לכפר הנוקדים, תוכלו לצאת מהכפר (אין סיבה רק אם ממש חייבים…) למסלולי טיול יפים באזור: הר קנאים, נחל תמר, נחל אבוב, נחל צאלים, בריכות בירכת צפירה וכמובן להגיע אל הזריחה במצדה דרך הסוללה. עוד בערד יש כמה מקומות שווה להכיר כמו תצפית מואב, גן הפסלים והדרקונים ומסלול המירוצים לחובבי הספורט המוטורי.

 

כרטיסים לפסטיבל נוודי המדבר

למזמינים לינה בכפר הנוקדים מחיר הכרטיס לפסטיבל כלול במחיר הלינה. ניתן להזמין גם כרטיסים יומיים ללא לינה. מספר המקומות ללינה בכפר הנוקדים ולפסטיבל – מוגבל.

חלק מהפעילויות בכפר בתשלום נוסף – טיולי גמלים, דוכני מכירה וכו' להזמנות ניתן ליצור קשר עם המשרד של כפר הנוקדים או בקישור המהיר שכאן למטה.

 

טיול גמלים

פסטיבל נוודי המדבר

איפה? כפר הנוקדים

מתי? חול המועד סוכות – ימים ראשון עד חמישי 20-24 באוקטובר

 

>> להזמנת לינה בכפר נוקדים הכוללת כניסה לפסטיבל ולכל הפעילויות לחצו כאן…